Elovena Voimapäivä kannustaa koululaisia liikkumaan

Elovena auttaa yhdessä Suomen Urheiluliiton kanssa koululaisia liikkumaan ja valitsemaan viisaita välipaloja.

Elovena Voimapäivät on Suomen Urheiluliiton ja Elovenan yhteinen toimintamuoto, jonka avulla Suomen koululaisille on tuotu yleisurheilun iloa ja ravitsemustietoa vauhdikkaan toimintapäivän kautta jo kahdeksan vuoden ajan.

Lapsilla liikunta ja terveellinen ruokavalio kulkevat yhdessä

Terveyden ja hyvinvoinnin lisääminen sekä ravitsemuksen parantaminen ovat keskeinen osa Raision strategiaa. Tavoitteemme on tarjota korkealaatuisia, terveellisiä ja maistuvia tuotteita. Raisio kehittää jatkuvasti kuluttajien tarpeiden mukaisia uutuustuotteita, joissa korostuvat terveellisyys ja hyvä maku.

Raisio-konserni haluaa tuotteillaan auttaa ala-koululaisia voimaan paremmin sekä tukea heitä liikunnallisten ja terveellisten elämäntapojen opettelussa. Elovena on suomalaisten rakastama, ikoninen brändi, joka myös mielletään terveelliseksi tuotemerkiksi ja sitä kautta se sopii luontevasti kannustamaan lapsia valitsemaan välipalavaihtoehdoista sen terveellisemmän. Kaikki Elovena-tuotteet sisältävät runsain mitoin suomalaisen kauran hyvää tekevää voimaa.

Vuodesta 2007 alkanut yhteistyö Suomen Urheiluliiton kanssa on osoittautunut hyväksi kanavaksi välittää koululaisille tietoa terveellisemmistä välipaloista koululaisia kiinnostavalla tavalla. Elovena voimapäiviin on osallistunut jo 165 000 lasta. Vuonna 2014 mukaan pääsi 5000 alakoululaista.

Tuplasti voimaa vuoteen 2015

Vuonna 2014 Elovena Voimapäiviä järjestettiin yhteensä 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. Vuonna 2015 haluamme tarjota positiivisia liikunnallisia elämyksiä entistä enemmän, joten voimapäiviin varatut panokset on tuplattu 90-vuotisjuhlaansa viettävän Elovenan kunniaksi. Tavoitteena on järjestää noin 50 hauskaa liikuntapäivää sekä lahjoittaa osallistuville kouluille myös uusia ja ajanmukaisia yleisurheiluvälineitä.

Elovena lähiliikunta-areena on uusi hanke lasten urheilumahdollisuuksien parantamiseksi

Lisäksi Elovena ja Suomen Urheiluliitto lanseeraavat lähiliikunta-areenan, jonka tavoitteena on toteuttaa lasten suunnittelemia lähiliikuntapaikkoja yhdessä kuntien ja valtion kanssa. Tämä uusi hanke on erityisesti vastaus kuntien heikentyvään kykyyn tarjota urheilumahdollisuuksia lapsille.

Hanke on Raisiolle ja Elovenalle tärkeä myös lasten hyvinvoinnin edistämisen kannalta. Terveellisen ruokavalion ja levon lisäksi riittävä päivittäinen liikunta, jota hankkeen avulla rakennetuilla lähiliikuntapaikoilla voi harrastaa, on turvallinen keino edistää lasten ja nuorten painonhallintaa.

Linkit: