Tutkimus ja tuotekehitys

Raision kuluttajatoimintojen lähtökohtana on asiakkaiden tarpeiden mukaiset hyvän makuiset, terveelliset, ekologiset ja turvalliset tuotteet. Raision rehuissa hyödynnetään laajasti innovaatioita ja teknologioita, joilla kotieläintuotannon tehokkuutta ja kannattavuutta kyetään parantamaan samalla, kun ympäristövaikutuksia voidaan pienentää.

Vastuullisten ja ympäristöä säästävien tuotteiden merkitys osana yrityksen liiketoimintaa kasvaa edelleen, sillä me kuluttajat haluamme yhä enemmän tietoa raaka-aineiden ja tuotteiden alkuperästä, turvallisuudesta, tuotantotavoista sekä ympäristövaikutuksista. Osana tätä vuosikertomusta julkaisemme myös Raision yritysvastuuraportin, jossa käsitellään Raision toimintaa vastuullisuuden näkökulmasta.

Raisio on aktiivisesti mukana elintarvikkeisiin ja rehuihin liittyvien tuotantoketjujen kehittämisessä ja tehostamisessa. Esimerkiksi kotieläintuotannon hyötysuhteen parantaminen on globaali haaste. Meidän mielestämme monet elintarvike- ja agrosektoreihin liittyvät globaalit haasteet voidaan kestävää kehitystä tukevilla innovaatioilla kääntää mahdollisuuksiksi. Meillä Raisiossa on jo tällaisia innovaatioita.